Frågor om tatuerandet

Jag har fått en hel del frågor om mitt tatuerande, och några av dem tänkte jag ta upp nu. De som ställs mest.. Är det något mer ni undrar över så släng in en kommentar så lägger jag in frågan + svar här :-)

1. Tatuerar du på dig själv?
Sv:
Ja, jag tatuerar på mig själv.

2. Är det inte svårt?!
Sv: Hah, alltså det beror ju på vart man ska sätta tatueringen. Jag har sex stycken olika, och vissa har ju varit svårare än andra.

3: Hur kan du göra på dig själv?
Sv: Som sagt, det är inte så svårt? Sätt dig med en penna i handen och rita på armen/benet, det är väl inte så svårt?

4. Är det svårt att tatuera?
Sv: Kan man rita kan man tatuera. Jag trodde när maskinen var beställd, att det skulle ta år och dagar innan jag skulle få igång den, men det är sånt som bara sitter. Jag satt och tittade överallt på internet ifall jag kunde hitta någon "handbok" för att komma igång, "SÅ HÄR GÖR DU", men det finns inte. Och vet ni varför? Jo, för alla tatuerare är olika. Man tatuerar på olika sätt, så det kan vara svårt att hitta en riktigt vägledning.
Jag själv skulle bara säga, tryck på pedalen, doppa nål & tippen i färg och sätt nålen mot din hud. ;-)

5. Hur gör du med nålar och så? Steriliserar du dem?
Sv: Jag gör ännu bättre. Nålar byter man Hela tiden, dvs. en nål för varje person(eller ja, om det behövs fler, men ni förstår hur jag menar), och tippar lika så.

6. Hur länge har du tatuerat?
Sv: Jag fick alla mina grejer i mitten av november detta år, 09. Min första tatuering(klicka här för att se) gjorde jag samma dag jag fick grejerna.
7. Får du tatuera för dina föräldrar?
Sv: Tillstånd ska man kanske inte kalla det att jag har, men gjort är gjort. Alla grejer fick jag utav dem i födelsedagspresent för de visste att det var någonting jag verkligen vill hålla på med i framtiden ännu mer. De trodde väl inte att jag skulle sitta och "öva" på mig själv, men nu är vi här. De tycker jag inte ska göra för mycket, för de tror att jag kommer ångra mig i framtiden och visst kan jag göra det, men jag vill bli tatuerare, och jag tycker det är DÖ-snyggt med tatueringar! :-)

8. Tatuerar du andra än dig själv?
Sv:
Jag har bara gjort på mig själv och på en kompis(den här), mer har inte blivit av. Dock är det många som vill bli tatuerade utav mig, så det gör jag gärna!

9. Tar du betalt? /Hur dyrare eller billigare är du än andra?
Sv:
Jag tänkte först att jag inte skulle ta betalt, men sen så blev det fler än vad jag hade tänkt mig som faktiskt ville bli tatuerade, vilket gjorde till att nålar,tippar och färg kommer gå åt. Så ja, jag måste ta betalt.
Dock är jag säkert billigare än andra, för jag har så svårt för att sätta ett "rimligt" pris, haha :-)

10. Om jag vill bli tatuerad av dig, hur går jag till väga?
Sv: Börja med att mejla till mig på [email protected] och skriv att du är intresserad. Bäst är väl om du säger direkt vad du önskar att ha. Därefter går vi vidare med att komma på en tid när du kan komma hit(hemma hos mig) och vad priset ligger på osv. :-)

11. Vad gör du för tatueringar?
Sv: Som sagt så har jag inte alls gjort många, utan bara på mig själv och ett litet hjärta bakom min kompis öra. Jag har bara tillgång till en linjemaskin för tillfället, och har över huvudtaget inte lärt mig att skugga ännu, så därför gör jag bara tatueringar som ska vara bara med konturer, eller ifylld med färg. Dock är ni såklart välkomna tillbaka för att fyllas i eller skuggas på när jag har möjlighet till det! :-)

#1 - - Elysh:

så jag får inte min gratis längre :/

Till top